Pociągi pojadą szybciej na Śląsk. Będzie też przystanek w Nowej Hucie

Planowana na połowę marca zmiana w rozkładach jazdy na kolei przyniesie sporo zmian również dla pasażerów z Krakowa. Najbardziej ucieszą się osoby podróżujące między centrum miasta i lotniskiem.

Marcowa korekta w przypadku Krakowa przyniesie zmiany m.in. na trasie prowadzącej w stronę Śląska. Krakowski odcinek jest już praktycznie gotowy, za wyjątkiem przystanku Kraków Bronowice, na którego uruchomienie pasażerowie muszą poczekać do czerwcowych zmian w rozkładach.

Częściej na lotnisko

Zakończenie prac oznacza m.in., że od połowy marca podróżni będą już mogli w pełni korzystać ze zmodernizowanej stacji Kraków Mydlniki. Dostępne będą obydwa perony i przejście podziemne, które zastąpiło dotychczasową kładkę.

Nie ma już też żadnych przeszkód w prowadzeniu ruchu pociągów w stronę lotniska i to tutaj pasażerowie z Krakowa odczują największą poprawę. Po dłuższym okresie zmian w rozkładach i kierowania na tę trasę autobusów zastępczych pociągi linii SKA1 między Krakowem Głównym a lotniskiem będą kursować co pół godziny.

Z punktu widzenia ruchu kolejowego duży postęp przyniosła budowa Lokalnego Centrum Sterowania Ruchem, które znalazło się w nowoczesnym budynku tuż przy stacji. Poprzedni obiekt został wyburzony, co z kolei miało związek z inną zmianą – na brakującym fragmencie linii kolejowej do przystanku Kraków Lotnisko dobudowano drugi tor, co znacznie ułatwi kursowanie pociągów w tym miejscu.

Przy okazji prac kolejowych zmienił się też układ drogowy w rejonie stacji Kraków Mydlniki. Wzdłuż torów poprowadzona została nowa droga, a wiadukty zostały znacząco poszerzone.

Szybciej na Śląsk

Poprawę odczują też pasażerowie podróżujący do Katowic. Najszybsze pociągi pokonają tę trasę w ok. 90 minut, co daje postęp o ponad kwadrans. Nie jest to jeszcze docelowy czas przejazdu, ponieważ prace na tym odcinku wciąż trwają.

– Zakończenie prac na odcinku pomiędzy Krzeszowicami a Trzebinią planujemy pod koniec tego roku – zapowiada Piotr Hamarnik z PKP Polskich Linii Kolejowych. – Teraz od marca chcemy oddać do użytku jeden zmodernizowany peron w Trzebini – dodaje.

W dwóch pociągach PKP Intercity, w związku z prowadzonymi na torach pracami, będzie do czerwca obowiązywać honorowanie biletów spółki Polregio. Wszystkie prace na linii łączącej Kraków z Katowicami mają się zakończyć na przełomie 2020 i 2021 roku.

Przystanki w Nowej Hucie

Duża zmiana pojawi się też w marcu w innej części Krakowa. Po raz pierwszy pociągi aglomeracyjne zaczną się zatrzymywać na przystanku przy tzw. dużej obwodnicy – Kraków Nowa Huta (w rejonie ul. Organki). Będą to pociągi Kolei Małopolskich i Polregio, kursujące do Tarnowa, Rzeszowa i Krynicy Zdroju, łącznie pięć z centrum miasta i trzy do centrum. Podróż z Krakowa Głównego potrwa kilkanaście minut. To czasy nieporównywalne do jakiegokolwiek innego środka transportu, zarówno samochodu, jak i komunikacji miejskiej. Kolejarze zapowiadają również uruchomienie przystanku Kraków Lubocza (rejon ul. Blokowej). Według planów stanie się to w czerwcu tego roku.

O szczegółach zmian w rozkładzie jazdy będziemy jeszcze informować.

Czytaj wiadomości ze swojej dzielnicy:

Bronowice Nowa Huta