Małgorzata Wassermann obiecuje budowę dwóch linii metra

Konferencja prasowa M. Wassermann

Budowę dwóch linii metra zapowiedziała kandydatka Prawa i Sprawiedliwości na prezydenta Krakowa. Małgorzata Wassermann liczy, że do inwestycji dorzuci się rząd.

– Tylko podejście całościowe, globalne da szansę na poprawę jakości poruszania się po naszym mieście – mówiła Małgorzata Wassermann podczas konferencji prasowej przy dworcu autobusowym. – Długo zastanawialiśmy się, jak część mieszkańców, która jeździ samochodem, zachęcić do przesiadki na inny środek komunikacji – podkreśliła.

Według kandydatki PiS „spójna wizja komunikacji”, która ma zachęcić do zmiany przyzwyczajeń transportowych mieszkańców Krakowa opiera się w głównej mierze na budowie metra. Posłanka dodała, że „sprawny i bezkolizyjny transport” jest konieczny.

– Jeśli nie rozpoczniemy, to nigdy nie będziemy go mieć – mówiła. Pokreśliła, że zdaje sobie sprawę z kosztowności inwestycji, ale jej zdaniem możliwe jest wsparcie finansowe z budżetu centralnego.

Małgorzata Wassermann, wspólnie z prof. Krzysztofem Stypułą z Politechniki Krakowskiej, nakreśliła dwie linie metra. Pierwsza rozpoczynałaby się w okolicach Rząski (tam miała by powstać stacja obsługowa) i biegła przez centrum miasta aż do granicy Krakowa w Nowej Hucie. Druga linia rozpoczynałaby się na północy Krakowa (w okolicach Górki Narodowej) i kończyła w Bieżanowie.

Profesor z PK: Krakowa nie stać, aby nie budować metra

– Kraków w moim przekonaniu i w przekonaniu wielu ekspertów nie ma innej alternatywny, bo wyczerpały się możliwości komunikacji na powierzchni. Każdy w godzinach szczytu może zauważyć na ulicy Basztowej, jak jedne tramwaje czekają za drugimi – tłumaczył celowość budowy metra prof. Krzysztof Stypuła, który doradza przy budowie warszawskiego metra.

– To nie jest czas na dyskusję, czy potrzeba. To jest czas na podjęcie decyzji, że musimy budować. Pada pytanie, czy Kraków stać na budowę metra. Ja chcę powiedzieć, że Krakowa nie stać, aby nie budować metra – dodał prof. Stypuła.

Nie tylko metro

Kolejnym sposobem na rozwiązanie problemów komunikacyjnych miasta ma być powstanie systemu kolei na terenie Krakowa, budowa parkingów Park and Ride oraz modernizacja torowisk.

– Uważam, że przyszedł czas aby zmienić filozofię sprawowania rządów w zakresie komunikacji. Zamiast wprowadzania tylko ograniczeń, dawania ludziom możliwości wyboru, aby mieli wybór między różnymi środkami transportu – mówił profesor z Politechniki Krakowskiej.

Na pytania o koszty rozwiązań przedstawionych podczas konferencji prasowej nie padły konkretne sumy. Wyliczenia mają być znane po opracowaniu studium wykonalności metra.

comments powered by Disqus